tisdag 20 augusti 2013

Jag bor inte på mitt jobb.

I dag arbetade jag till 18:00.
Sista patienten hade tid 17:00 med en planerad behandlingstid på 40 minuter.
Klockan 17:25 landade han in. 25 minuter för sent.

När han blev upplyst om att vi inte kunde ta emot honom utan att han skulle få en ny tid blev han arg och tyckte vi skulle ha förstående över att han inte kunnat åka ifrån jobbet tidigare.
Vi skulle minsann ta emot honom när han ändå var där.

Jag försökte då förklara att vi också har ett jobb att sköta och arbetstider som vi följer.
Vi bor inte på vårt jobb utan vill gärna komma hem på kvällen.

Jag kan förstå att sonens förskolebarn ibland tror att han bor på dagis men inte att en vuxen människa gör det.
Hela tiden är det 5-10 minuter för sent vissa kommer och tar vi in patienter som kommer för sent får nästa vänta.
Nästa patient blir då arg och skäller om vi inte håller tiden.
Vilket gör att vi prioriterar de patienter som kommer i tid.



2 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Och bara att få alla att komma i tid är också ett jobb .... osv.

Nån gång ska du nog känna att det inte är så mycket på jobbet.

Siita sa...

God morgon. Tänk hur en del bär sej åt. Hellre 30 min före än efter är mitt motto. Kram