söndag 18 augusti 2013

Stopp

Är fryst kött ett dåligt kött?

Vi tror att det färska är bäst.
Men det färska köttet är inte alltid så färskt.
Den kan ta så mycket som 3 månader innan köttet når köttdisken.
Och hur mycket tillsatser har köttet proppats i för att "hålla".
Då kan jag ju säga att jag föredrar det frysta där vissa processer stannats upp.


Men att stanna upp min egen kropps åldringsprocesser är inget jag vill.
Det är vad läkarna/forskarna vill uppnå när de forskar om varför vissa barn aldrig åldras.
Forskarna får däremot fortsätta sin forskning om det kan hjälpa till att få fram botemedel för vissa sjukdomar.  Men som sagt inte för att ge oss evigt liv.

SvD  AB  SvD

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du..Ja detta om kött,fryst eller färskt,riktigt säker på hur det ligger till vet man aldrig,jag handlar nog mest "färskt" och fryser själv,då tycker jag att jag har någorlunda koll..
Här kommer Klara fram ibland..Haé Kram.

yvonne sa...

Att leva för evigt vill jag bara om jag är FRISK!..............Jag sover bra av dom tabletterna .Men jag tar dom inte på dagen.. Kram!

Siita sa...

Jag köper lika gärna fryst som färskt kött. Nej evigt liv vill jag inte ha. Miste min ena grannfru igår, hjärtinfarkt nästan 85 år. Kram

Amanda sa...

Hej Aurora! Jag undrar hur du länkade ditt inlägg till aftonbladet.. jag försöker göra samma sak men lyckas inte riktigt ><

Amanda sa...

Tack för hjälpen! ^^