söndag 25 augusti 2013

Ta dagen som den kommer

Jaha, så var det dags igen.
Vem vet när Sassas experimenterande med bloggen slutar.
Jag får vara förberedd på att det är ett nytt utseende varje dag.

Dottern Sassa är inte döpt till det namnet utan det är hennes käre bror som gav henne det när hon var liten.
Alla ungar runt om kallade till slut henne för Sassa och när hon började skolan fick hon en kille från gatan i klassen. Det tog inte lång stund förrän även skolkamraterna kallade henne för Sassa.
Alla alster som finns från skolan är signerade med Sassa.
Så Sassa  får det vara.

Från det ena till det andra.
Vädret måste ju avhandlas också.
Vad man nu kan säga om det.

Eftersom inte ett moln är i sikte så är Klara här.


I dag ska jag helga dagen. 
Det får bli en vilodag.
Men inte för att det är Söndag utan för att vädret säger så.








5 kommentarer:

TantGlad sa...

Hejsan!
Känner igen mig när det gäller ändra i bloggen då jag gjör det lite då och då.
Nu är det söndag och då måste man få ta det lugnt.
Ha en fin dag nu!

Sladdertackan sa...

Det gäller att ta vara på sommarens sista dagar. Sassa är ett fint smeknamn.

Spännande att använda telefonen. Den har egna idéer. Den försökte ändra Sassa till Saddam. Inte lika fint! :)

Siita sa...

Här har jag fixat o donat idag. Bakat en stor limpa. Sen stekt färsbiffar o har en pot.gratäng i ugnen. Kram

sassa sa...

du kanske ska kolla upp det där för jag har inte gjort något...

Anonym sa...

Hej du,,ja du kom i alla fall med en gissning,även om den var xxx..Kan du inte sätta Sassalås på datorn..Haé Kram.