onsdag 21 augusti 2013

Vågar de?

Efter att ha läst att många gymnasieskolor lever på konkursens gräns så kan jag inte fatta hur eleverna kan välja ett privat alternativ.
Kommer det att bli en tillbakaflykt till de kommunala skolorna?

Hoppas det.
Det privata alternativet kanske löser sig själv.
Troligtvis så väljer eleverna ett alternativ som säkrar för att de kan få sin utbildning på samma skola hela gymnasietiden.

Om några år kanske vi skrattar åt Regeringens lekstuga med skolorna.


AB  SvD  DN  1

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,,Jag har strålande sol ,några små tunna skyar i kanten,,+18..Blir en fin dag..Haé Kram

Gilla sa...

Jag är ju egentligen för gammal för att yttra mig om skolan. Men jag gillar inte att privata intressen ska gå in både inom skolan och barnomsorgen och inte minst inom vården.

Sv: Jag har ju alltid haft citat i slutet på min blogg, men hittade några såna här på Facebook, som jag gillade.

Baloo är ju inte vår hund, utan vi är ju bara extra Matte och Husse till honom. Matte är Sibbes dotterdotter. Baloo har absolut gjort att vi håller oss yngre än vad vi är.

Kram/Gilla

Fenixmonas sa...

Gran Canaria ligger inte vid medelhavet, det ligger i Atlanten och där är det ebb och flod. Kramiz

ansepanse sa...

ja, vem vet, jag skulle nog heller inte satsa på något privat gymnasium, det är ju så ovisst
kramar

Veiken sa...

Jag tror att vi kommer att skratta och rycka på axlarna åt massor av saker som regering Reinfeldt har lekt med. Tyvärr, kommer det att vara ett dyrt skratt! Kramar

Fenixmonas sa...

Möjligt att vi en gång skrattar åt eländet men just nu är det lätt att hålla sig för skratt! Kramiz