onsdag 4 september 2013

Dålig mamma.

Jag kan inte acceptera att vissa mammor inte håller reda på sina ungar.
Varför lämna barnen ensamma under natten?
I går kväll blev jag återigen väckt av en unge som grät efter mamma.

Ensam i stora vida världen (skogen)

Med ett gnälligt pipande försökte denna unge får kontakt med sin mamma.

Jag har inte en aning om det var ett rådjurskid vi hörde eller något annat djur.
Men det var andra natten på en vecka som han var ensam och ledsen.

Idag blir det bowlingträning efter arbetet.
Sen hem och vila för kvällen.
I kväll kommer jag att stänga fönstret till sovrummet.
Jag vill inte bli väckt av något ledset barn.


Här är mamman som håller reda på sina barn.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,,Ja i djurvärlden liksom i vår egen,kan det låta hjärtskärande när barn ropar på mamma..
Blir en fin dag här oxå..Haé Kram.

Anonym sa...

Stackars liten i stora världen. Bara det inte är så att mamman har blivit dödad. Annars är det väl naturens gång att mamman stöter ifrån sina ungar och att de ska klara sig själva. Hoppas på det bästa.
Kram
Chrissy

Ama de casa sa...

Stackars liten... Hoppas mamman skärper till sig.

Anonym sa...

Du får försöka att ta reda på vad det är för djur som stör dig. Ha det bra !

Skruttmärtha sa...

Stackarn mamma kanske var ute på friarstråt.
Sån gran hade min mamma och pappa, ser så kul ut när kottarna växer uppåt.
Istället för doptavla skulle sonen kunna få en namngivningstavla med hans namn på.
Vet att sonen är modell äldre. :-)
Kram

Anonym sa...

Stackars liten så ledsen :(
/Kram Annmi

Melody and M.E sa...

Oj, trodde först att det var något grannbarn som lämnades ensam på natten och höll andan innan jag läste att det var ett djur! Det är självklart synd om djurbarn också, men djurvärlden är ganska så grym när barnen ska lära sig klara sig själva!
Hoppas du får sova i natt!
kram
M.E

Fenixmonas sa...

Stackars liten! Får hoppas att det inte hänt mamman någonting. Kramiz