måndag 30 september 2013

Det ser mörkt ut

Jippi det är Måndagsmorgon.

Vadan denna hurtighet på Måndagsmorgon?
Jag försöker bara ingjuta lite mod i mig själv.
När det är becksvart ute och hela arbetsveckan ligger framför en så gäller det att få lite ljusglimtar.

Nu blir det en mörk tid innan vi plockar fram adventsljusstakar och dylikt.
De där ljusen och ljusslingorna vi har har en vettig förklaring för oss nordbor.
Vi har fattat att lysa upp vår tillvaro.

Och som extra plus kanske det kommer lite vit snö som lägger sig.

Men än så länge får jag lysa upp min tillvaro med små hurtiga tillrop till mig själv.

Mitt fina höstträd i repris
Efter regn kommer solsken.
Eller.
Det finns en sommar efter vintern.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Morron ! Ja hösten har kommit nu med kyla frost och mörka mornar. Ha det bra !

Siita sa...

God morgon. Klart är att efter vintern kommer sommar igen. Hoppas bara att vintern går fort. Men först ska vi ha en brittsommar, hoppas den blir varm o solig. Kram

Ama de casa sa...

Ja, mörkret smyger sig på även här. Fast inte alls lika mycket och länge.
:-)

Carina Sjölund sa...

Lång vinter innan den underbara sommaren kommer igen. Men vintern kan ha sin charm den med :)
Kramen♥

Anonym sa...

Otroligt vackert ditt Höstträd är <3
Men näe..Inget vitt från himlen - än/Kram

Mita sa...

Ja nog är det mörkt nu på morgnarna,men som du sa man får muntra upp sig och tända lite levande ljus.Tiden fram till jul är mysig och det får gärna komma lagomt med snö till advent.Sen när alla helger är över känns det segt,i alla fall under Januari och Februari. Mars då börjar man ana vad som komma skall och det börjar ljusna igen...
Kram vännen♥

Veiken sa...

Nu är det måndagskväll och mörkt som attan! Lite ljus tända, men det kan inte på långa vägar mäta sig med dagsljus! Kram