fredag 15 november 2013

Det kostar några öl att se matchen.

I kväll bänkar sig halva Sverige framför TV:n.

Orsaken är förstås fotbollsmatchen mot Portugal.

Här är det laddat ordentligt.
Även sonen som befinner sig i Ecuador ska försöka hitta någon Sportsbar som visar matchen.
För hans del blir det vid lunchtid.
Sitter han på en bar och tittar så slinker det säkert ner en öl eller fler under tiden.

Hur det går?
Den som lever får se men visst håller vi alla tummarna att Zlatan är störst på plan.
Och att Sverige därigenom vinner matchen.


4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ja, visst håller vi tummarna nu. HÅRT!!! Jag vill ju ha två lag att hålla på i VM :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja just de, fotboll i afton. Heja Sverige
Go helg
Kramiz

Freja sa...

Här kollar vi komedier istället, ingen i familjen kollar fotboll, rätt skönt!

Melody and M.E sa...

Här har mannen suttit som fastklistrad i TV fåtöljen medan jag sprungit ut med hundar, packat upp väskor och kört tvättmaskinen under tiden. Och så fort jag kom och satte mig vid TVn gick det åt skogen och det blev mål för fel lag.
Så kan det gå... borde kanske hållit mig borta från TVn hela matchen?
Kram M.E