måndag 18 november 2013

En stor lampa

I går kväll tog vi en liten promenad.
Kan bara säga att det var mörkt och kallt.

Kylan kanske beror på att det var stjärnklart.
I mörkret lyste månen vägen för oss.
Det har varit fullmåne i natt så ljuset var starkt

I dag blir det en vanlig Måndag.
Full rulle från början på jobbet.
Vi brukar ha 10 - 20 samtal som väntar när vi kommer.
Många som vill byta tid men även många som har akuta problem.

Efter arbetet ska jag åka och se om vi kan få våra vinterdäck på bilen.
Vi fick nya när vi köpte bilen.
Tyvärr hade de leveransproblem och vi fick vänta på dem.
Tycker faktiskt att de kunde smällt på dem när vi hämtade dem.

Elsa på språng



3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Jaaa..måndagar är konstigt nog en dag när de är fullt i de flesta telefonköer och på vårdmottagningar odyl. Därför undviker jag allt sånt på måndagar om jag inte är alldeles nödsakad. Hoppas du får en fin dag på jobbet o att du får på däcken to. La på mina vinterdäck förra helgen. eller ja inte jag, men gubben:)
Kramiz

Siita sa...

Fick på mina vintersulor förra helgen. Men måste kke ha nya till nästa vinter. Kram o god morgon.

Carina Sjölund sa...

Här har vinter sulorna varit på ett bra tag :)
Kramen