söndag 22 december 2013

Kärnfritt

Vad är det för liten frukt vi stoppar i oss.
Clementin, Mandarin eller vad.
Äntligen har jag fått det utrett.

Det finns 4 sorter av små citrusfrukter.
Och eftersom jag hatar kärnor i frukt bör jag köpa satsumas eller clementiner.

Mandariner och många kärnor.
I en Tangerin varierar kärnantalet.

I fortsättningen kommer jag alltså att rikta in mig på de kärnfria sorterna.
Kärnor förstör hela njutningen av smaken.

Det är som att äta fisk med mycket ben i.


DN

4 kommentarer:

Mita sa...

Där håller jag helt med dig. Kärnfritt ska det vara...
Kram,godnatt och God Jul***

TantGlad sa...

En riktigt
God Jul önskar jag dig!

Siita sa...

Gos morgon. Jag gillar också de kärnfria bäst. Kram

Anonym sa...

Mors..Jag är nu i Vreta för julfirande..
Och från djupet av mitt hjärta så,,,
Önskar jag er en riktigt GOD JUL.....Kram.