söndag 11 maj 2014

Mammor

Nu har Skåningarna åkt hem.

(Undrar m inte dottern anser sig som Smålänning än.)

Sonen kom även han ut nu idag.
Det är gott att ha barnen samlade.

Barn och barn förresten.
Men som mamma är och förblir de alltid mina barn.
Och vice versa.
Jag kommer alltid vara deras mamma.

Hur är man då  som mamma?
En mamma sätter alltid barnens väl och ve i främsta rummet.
Man sätter sig hellre i fara än låter ngt hända barnen.
Och mamma blir man inte bara för att man burit barnet i 9 månader.
Mamma är den som stöttar sina barn i vått och torrt och som alltid finns där när barnen behöver en.
Man är med vid både glädje och sorg.
Tröstar när det behövs och delar glädje när ngn positiv händelse skett.


Den här boken fick jag av dottern.
Även i djurvärlden kämpar mammor för sina barn.






3 kommentarer:

Mita sa...

Det är nåt speciellt med mammor,
Kramar♥

Veiken sa...

Vilken läcker bild och säkert en mycket trevlig bok! Självklart är mamma bäst! :) Kram

Lovisa sa...

Vad bra du skriver Birgitta. Jag fastnar för varje ord. Detta inlägg berörde mig extra mycket, fick mig att tänka på min mamma som jag saknar så enormt mycket