onsdag 6 augusti 2014

Blodsugare!

Blodprovsdags idag igen.
Om jag ska välja mellan de olika sätten att lämna blod så föredrar jag det översta.



Inte för att myggen gillar mig men jag gillar inte deras surrande.
I sällsynta fall kan jag se att  de sitter och suger blod på mig men jag får ingen reaktion efteråt i form av röda märken.

Däremot har jag ett blåmärke i armvecket just nu.

Men ändå.
Jag tar mycket hellre ett blodprov än har en mygga surrande runt mig.
Det värsta som finns är när man hör en mygga i sovrummet när man lagt sig.
Jag är väl inte ensam om att dra täcket över huvudet och hoppas att myggan hittar något annat offer.

I mitt fall är det gubben som är myggans alternativ.
Tyvärr för honom får han riktigt stora myggbett.




1 kommentar:

Veiken sa...

Hahaha! Inte väljer jag myggan i alla fall, om jag får välja! ;) KRam