torsdag 7 augusti 2014

Rör inte mina grejer.

Vilket bra argument för att försvinna från arbetsplatsen en liten stund.

Vadå?

Ändra sittställning, stå upp och ta pauser ofta, är forskarnas råd för att leva längre.

Och man ska ställa in arbetsstolen efter sig själv.

Självklart har jag ställt stolen men ofta när någon annan lånat min arbetsplats har de också ändrat "min" stol.
Ge katten i det om ni bara ska sitta en liten stund.
Det tar eviga tider att få tillbaka den som jag vill ha den.

Det där med att röra på sig och ta pauser vore bra att kunna sticka under hakan på den arbetsgivare som klagar när man är på "rymmen".

Vi flyttade ut vår skrivare till korridoren för några år sedan men orsaken var mer att vi hörde att koldammet den producerade inte var nyttigt. På köpet har vi alltså fått ett mer rörligt jobb.

Och.
Kanske kanske ett längre liv.




   DN


1 kommentar:

Veiken sa...

Jag tycker att ni ska flytta skrivaren längre bort. Tvärs över gatan kanske? ;) Kram