måndag 5 januari 2015

Dags igen!

Det är inte tätt med blogginläggen men det finns annat som går före.

Förutom arbete så är det JP-fighten som tar min tid.

Varken jag eller gubben är kvar i tävlingen men många av våra bowlingkamrater.
Eller så kan jag säga de flesta är våra bowlingkamrater.
Bowlare är som en stor familj.
Jönköpings tre bowlinghallar hyser många bowlare och alla känner alla oavsett klubbtillhörighet.

Jag tror att tom med sonen har fattat poängen.
De första gångerna han såg en bowlingmatch trodde han vi inte var riktigt kloka när vi grattade motståndarna när de slog ett bra slag.
Han sa att det var som att applådera när det andra fotbollslaget gjorde mål.

Men så är bowlingkulturen på de flesta håll i landet.
Slår motståndarna en strike så gör man tex. high five med varandra.
Något för andra sporter att ta efter?


Under helgen har det också varit andra aktiviteter på G i Idrotthuset.
Hallbybollen i handboll har gått av stapeln under helgen.
335 lag anmälda.
Härligt med alla ungdomar som spelar.

Brandlarmet gick idag och Idrottshuset utrymdes.
Men inte visste vi i bowlinghallen något om detta. 
Konstigt då vi har lokaler i en del av byggnaden och vissa av dessa ligger i direkt anslutning med bowlinghallen.


Vad gör då Thea när vi är borta hela dagen?
Det hon är bäst på.
Sova.


1 kommentar:

Maria sa...

Ja varför skall man inte kunna gratta andra, konkurrenter, när dom gjort bra ifrån, tycker jag låter trevligt. Spela bowling är roligt vilket jag skulle vilja göra oftare men någon gång skall det säkert bli av.
Kramen