lördag 22 augusti 2015

Varning på stan!

Varning!

De är här nu.
Gå inte på detta.
Nyss blev jag påhoppad av de här bluffarna på ICA Maxi parkeringen.



På väg från bilen hann 4 tjejer fram till mig för att få mig skänka pengar.
När jag tog fram mobilen för att ta foto och hotade med att ringa polisen sprang de där ifrån.

Det sista som hände var att en ung kille kom ifatt mig bakifrån och frågade hur jag mådde.

Jodå. tack bra svarade jag men sen informerade jag honom om att vi alla blivit varnade för dem genom media och om de inte gav sig iväg skulle jag ringa polisen.
Han spottade på marken bredvid mig och vände på klacken.

Inne på ICA frågade jag en tjej som höll på att sätta upp scannrarna om de visste vad hände på parkeringen.
Två av dem gick ut och skulle ta tag i problemet.
Bluffmakarna hade gett sig iväg.

Vad det kanske jag som skrämde iväg dem?

Vilken parkering i stan var nästa mål?






1 kommentar:

Veiken sa...

Tack för info. Nu har jag delat artikeln! Folk är så vansinnigt fräcka! Ha det gott och var uppmärksam!