torsdag 26 maj 2011

Könslös

Ett par i Kanada vägrar uppge könet på sitt barn.
Orsaken kan vara flera.
 Men det här ger mig en påminnelse om när min syster födde sitt tredje barn.
När min svåger ringde och och meddelade om födslen frågade jag vad det blivit.
Vet ej blev svaret.
Skoja inte sa jag. Så klart du vet.
Nej, sa min svåger. Sånt skojar man inte om . Vi vet inte.
Barnet hade fötts utan könsorgan.
Vad som sedan gjordes var att ta ett blodprov och detta visade att det var en son de hade fått.
Min syster fick komma hem med barnet men efter ngr dagar blev det ilfart till sjukhuset igen. När pojken var tre veckor dog han.
Vid obduktionen visade det sig att han hade många missbildningar i kroppen.

1 kommentar:

Mita sa...

Men usch så hemskt och jobbigt för dom.Fast det bästa för barnet då om det hade så mycket missbildningar.
Kram vännen!
(Otroligt hur dom kan platta ut tuttarna,vi är tåliga vi kvinnor)