söndag 21 augusti 2011

Korvören

Läser precis att Reinfeldt vill sänka krogmomsen.
För min del skulle det bli en rejäl besparing. Äter ute alldeles för ofta.
Men jag vet ngt som skulle ge mig en större besparing.
Börja laga mat Aurora.
Jag är alldeles för slarvig med att göra mat så det räcker till matlåda. Och så slinker man in på skolan bredvid och köper en liten låda.
Nu var visst inte tanken att ge oss som köper mat den billigare utan att om krogmomsen sänks så skulle det skapa jobb.
För de som går ut på krogen spelar nog inte en 10:a så stor roll. Då hade de ju bara behövt köpa en billigare rätt. De få gånger man går ut tittar man inte på priset.

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Tror inte riktigt på den där idén.... Men hjälper det så är de ju bra.... Här lagas det matdosor i parti och minut. Älsklingen tar 7-8 åt gången så de gäller att det blir minst en efter alla mål. Idag ska det lagas en gratäng som räcker till många dosor (hoppas jag)

Carina Sjölund sa...

Helt rätt! Man måste faktiskt få unna sig någonting gott på resturang i bland oxå :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Siita sa...

Jag är väl tvärs om dej då. Mina barn säger alltid till mej att jag lagar mat så det räcker till ett helt regimente, Haha. Kramar Klara har lyst men nu i moln igen.