torsdag 29 december 2011

Så var det dags igen

Natten har varit blåsig och regnet har slagit mot fönstret.
Det är dags igen.
En ny storm är på väg.

Så i dag gäller det att kura inomhus. Gärna med en god bok.
Speciellt för de som bor utmed Västkusten.

Gubben fick inte sova så länge utan han fick göra en akututryckning.
Sonen som arbetar 5 min gångväg från oss skulle öppna Förskolan. Men hade glömt sina nycklar hemma.

Där stod han när barnen började komma och då ringde han till oss. Och jag kollar snabbt att grannen är uppe.
Denna granne som är arbetskamrat med sonen (och tillhör våra närmsta vänner).
Nycklar fick hämtas och levereras av gubben.
Ut i snålblåsten med honom bara.

7 kommentarer:

Stattinskan sa...

Hu vad det blåser i träa idag :-)
Här har det också börja blåsa, men alls inte lika mycket som uppåt landet.
God morgon

Siita sa...

God morgon. Tråkigt att glömma nycklarna. Minns en gång jag skulle lämna Ellinor, städarna hade låst upp, men ingen lärare kom. Jag fick vicka där för han hade försovit sej. Jag kom försent med, men kunde ju inte lämna barnen själva. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Inte lätt att vara gubbe hos dej.. Inget bra byte för mej.så du får behålla din för dej själv.Jag har varit förkyld från och till sen jag vaccinerade mej för tre år sen.Ha det så bra .Morgonkram!

Carina Sjölund sa...

Jaha, då är det bara vänta in stormen till helgen då :(
Tur att man har semester Lördag & Söndag :)
Kramen♥

Ama de casa sa...

Vilket konstigt och otäckt väder det har varit denna december...

Sand mellan tårna sa...

Kan väl säga att vi kände av stormen. Mamma bor ju precis vid vattnet, hamninloppet och det blåste kraftigt. Rutorna skallrade och älvsborgsbron var avstängd. vattnet trängde in i fiskhamnen...

Petra sa...

Ja det blåste rätt så bra igår.

Kram