tisdag 3 april 2012

Som vanligt

Jönköping -6 men en klarblå himmel

Som vanligt sitter jag och läser nyhetsblaskorna så här dags på morgonen.
Och som vanligt så förfasas jag över utrealisationen av vården.

Min filosofi är att ingen ska tjäna på vård ,omsorg och skola utan att all sådan verksamhet borde bedrivas  som statlig/kommunal verksamhet.

Men det är tvärt emot vad Moderaterna har som motto.
Sälj ut allt som går.
Men frågan är vad är det för fel om vi skattebetalare får tillbaka den ev. vinsten i stället för att den hamnar i ngn privata ficka.
Eller som den nu oftast gör 
I något skatteparadis.

Jag har mitt kära  Apotek i minne.
Apoteket som vägrade ta hem min medicin för att de var rädda för att gå med förlust.

Som vanligt så kämpar alliansen på med att sälja ut så mkt som går innan valet.







4 kommentarer:

Camilla sa...

Men tyvärr är det VI som ska spara in pengar. Vården och skolor.
Jag tycker att dom ska börja uppifrån. Det är DÄR pengarna finns!!
Kram!

Lisbeth sa...

Precis så där hade jag suttit många gånger sista året. Man funderar vad det är som händer. Ibland känns det som det är en mardröm men hur mycket jag än nyper mig så är det sant. I dag måste vara frisk, stark och framåt för att överleva.
Ha en bra kväll

Siita sa...

Hörde på radion här att det var bara 14 st som fick förlängd sjukskrivning, dom andra fick gå till Arbetsförmedlingen lr gå till jobbet. Idiotiskt. Kram

Sand mellan tårna sa...

Go´kväll får det bli från mig!