tisdag 3 april 2012

Vet vargen om samspelet?

Jag gillar att ströva i skogen och vill inte vara beväpnad under tiden.
Ingen rädder för vargen här?
Jo, faktiskt att jag är det. Och det kan jag erkänna.


Ska vargstammen få föröka sig så slipper vi i Småland inte undan. 
Och då kanske vi kan förstå hur de har det i de landsändar som redan har varg.
Vargar som äter upp både tam och boskapsdjur.


Vilka är det så som vill ha fler vargar. . Jo, vi som bor i Storstäder.
Varför kan vi inte sätta oss in i hur de har det i tex. Värmland.
Och varför inte låta dem det berör få bestämma?
Varggranskarna verkar också sitt på dubbla stolar.
Ena dagen för och andra dagen emot.




Det är lätt för oss att sitta och säga att vi måste leva i samspel med vargen. 
Tala gärna om det för vargen också.





AB  1  2   DN  1  2   SvD

7 kommentarer:

Siita sa...

I skogen här finns både varg, björn o lo. Men jag har aldrig stött på något sådant. Klara har lyst här med, men jag har jobbat i rum som inte har fönster. Kram

Yvonne sa...

Jag har inte stött på varg eller annat vilt djur Jooo en älg! För Ola / Mia är det en mycket stor händelse! Kram!

Veiken sa...

Tack för det inlägget. Håller med dig till 100%. Kramar

Petra sa...

Så sant som du skriver.
Idag hade vi kallare än er -10 visade det i morses...

Kram

Mita sa...

Inte skulle då jag bli glad om det fanns varg här i närheten,speciellt inte om man går med hund lös i skogen.
Det räcker så bra med dom vargar som finns.Beståndet behöver inte utökas tycker jag.Men jag vet att det finns många olika åsikter om det...
Kram♥

Anonym sa...

Men Aurora, Inte behöver du vara rädd för vargen.

Anonym sa...

Jag bor intill ett vargrevir och jag vistas gärna i det området för utflykter samt bär- och svampplockning. I samma skogar finns också björn och lo.