torsdag 17 maj 2012

Nja!

Visst , även idag har jag läst nyheterna under tiden medicinen verkar.


Löneökning -  "Hela" 2,6 % blir det i ökning för mig. Ha, 2,6 % är en väsentlig skillnad på vad man tjänar från början. För oss som inte har så mycket blir det bara några korvören men för den som redan har får desto mer. Jag gillar avtal som säger ett krontal bättre.


Kaffetåren - Kaffe gör så att man lever längre. Kan ju bara säga att jag då kommer att dö ung. Kan inte för allt smör i Småland få i mig denna dryck. Det räcker med att tex en kaka smakar kaffe så ratar jag den.


Fett - Varför är vissa feta? Nu har forskare slagit fast att det är helt individuellt och att ämnesomsättningen spelar in. + hur dags på dagen man äter fet mat. Det har jag kunnat konstatera för länge sedan. Gubben kan äta hur mycket som helst utan att det syns. Och "lilla" jag kan knappt titta på maten.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det dags för krontals avtal ett bra tag nu!

Anonym sa...

Maten kostar kronor och inte procent!

Anonym sa...

Håller helt med, alla löner skulle anges i krontal.
Procent ger bara en felaktig bild och gynnar de som redan
har. Tyvärr så kostar mina räkningar lika mycket oavsätt
inkomst
/Aggiator