onsdag 18 juli 2012

Byt!

Många apotek kommer att få läggas ner den närmsta tiden.
Lönsamhetsproblem är orsaken.
När det gäller mitt närmsta apotek förstår jag att de inte är lönsamma. 
Jag och många fler bojkottar dem totalt då de inte ens tar hem våra mediciner.
De har alltid långa köer då de försöker köra runt på så få anställda som möjligt.
Vem vill sitta i upp till en timme i kö för att köpa medicin? Vem har ens tid att göra det? 
Mig uppmanade de tom att åka till nästa Apotek för de tänkte minsann inte ens ta hem min livsavgörande medicin.
Nu är det vårt gamla Apoteksbolag som gäller. Där finns servicen kvar.
Tyvärr är det kanske så att apoteket läggs ner och det drabbar främst de äldre och de som inte kan ta sig till ett annat apotek. 

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Förstod att de där inte kunde bli bra.....

Anonym sa...

Jag visste redan innan att det här skulle bli bara problem..Förr kunde man kolla på öppettiderna med en klick på Apotekets hemsida..Fanns det inte en medicin så kunde de se vem som hade det..nu kan de bara se sina egna , inte de andra och det här kallade de " vi kommer ha bättre service ".

samma sak med Posten.. Jag vill inte hämta min post på ICA, jag vill inte skicka mina paket på ICA... jag vill inte vänta 10 min på kassörskan som har 10 kunder i kö och sedan ska springa till POST kassan, de kan ingenting om post.. de alltid frågar varandra vad det är för porto som gäller ..allting har blivit sämre.. Bättre service huh?? Kiss my a$$.

Veiken sa...

Det är bra att gå till "gamla apoteket" ev. vinst går till statskassan och inte till något skatteparadis. Synd, som du säger om gamla som har svårt att ta sig längre bort. Apoteksbolaget kanske skulle börja med hemkörning till gamla som har nedsatt rörlighet!. Kram