torsdag 5 juli 2012

Dagens skörd

Det är inte så klipskt att bombhota flyget när man själv är försenad. Att bara komma på en sån sak visar på hur dum man är. Det hade blivit betydligt billigare att ta nästa flyg. Flygbolaget kommer med stor säkerhet att begära ett kraftigt skadestånd.

Jag måste erkänna att jag kommer att se den nya filmen om Sune. All Inclusive och pappa Rudolf ger mig sköna vibbar. Har man sett övriga filmer så missar man inte denna. Morgan Alling som Rudolf går säkert bra det också.


Att för mycket vatten vare lika med döden trodde jag aldrig. Däremot anade jag att det inte var bra. Att äta och dricka för ensidigt är aldrig bra. Men att dö av för mycket vatten? Nej, det fanns inte i mina vildaste fantasier.





9 kommentarer:

tweety sa...

När jag gick på XV så stod det att man skulle dricka 5 liter per dag.Men som tur var så drack jag bara 2-3 liter. Sedan gick de ut med att 5 liter var rent skadligt att dricka. Som sagt vatten förgiftning. Ha en skön kväll. Kram

Maria sa...

Fruktansvärt! Man vet ju knappast vad man inte ska behöva varna sina barn för längre....

Carina Sjölund sa...

Man ska helst dricka 2 liter vatten om dagen :)
Har jag hört i alla fall!
Kramen♥

Sladdertackan sa...

Jaja, tänk vad konstiga råd man får. Jag tror att man ska dricka när man blir törstig.

Anonym sa...

ja längden krymper med dagens teknik..Haé Kram.

Fröken Pettson sa...

ca 2 liter om dagen ska man få i sig och då får man ju i sig via maten också. Att dricka när man är törstig är att dricka försent. Man ska se till att inte bli törstig.. därför ska man försöka vänja sig vid att dricka regelbundet som exempelvis ett glas vatten varannan vaken timme.

Fenixmonas sa...

Nej, bombhot hjälpte ju föga och vattendrickning förstår jag nu är förenat med livsfara! Det hade jag ingen aning om. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag dricker när jag är törstig. Vet ej hur mycket det blir. Kram

Afrodite sa...

Klart man måste se Sune! =)
Men du, det där med vatten lät ju konstigt...?! Trodde inte jag heller!
Kram och ha en bra dag!