lördag 14 juli 2012

Gasen i botten

Bort bra men hemma bäst.
Så skönt det är att komma hem.
Visserligen känner jag mig som hemma hos dottern. Det är ju familjen. Och där familjen är är delvis hemma. 
Innan vi åkte hem gick gubben och jag ner till affären bredvid och köpte grillad kyckling.
En av de bästa jag smakat.
Mätta och belåtna startade vi sen vår hemfärd. 4 timmars sträckkörning.
När man väl kommer ut på E4:an i Norrköping känns det inte så viktigt att stanna upp. Speciellt inte som regnet vräkte ner stundtals. 
Här hemma skiner sen solen och det är torrt och fint.
Nu blir det en skön kväll framför TV:n.


4 kommentarer:

Ma sa...

Låter som en bilresa som heter duga. Men det är svårt att stanna upp på sådana där långturer. Det vet jag av erfarenhet. Borta bra men hemma bäst är också en annan saning...

Fenixmonas sa...

Borta bra men hemma bäst, så är det i alla fall! Väldigt bra inlägg du gjort om omskärelse...Du har helt rätt! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Så klart det blir sträckkörning när man är på väg hem. Kram

Petra sa...

Så sant, alltid skönt att landa hemma :)

Kram