lördag 21 juli 2012

Vanor

I dag blir det morgonfika med sonen. 
Tänk att jag ska få vara med på hans och gubbens lördagsritual.
De har under lång tid avsatt lördagsförmiddagen till att åka in till stan för en fika.
Sen flyttade sonen och fikat blev mer sporadiskt för att den sista tiden tas upp igen.

Vad jag även saknar är dotterns och mina shoppingrundor.
Gå med gubben och shoppa är ingen hit. 
Jag vill gå runt i många affärer medan han vill att vi tar första bästa. 
Manligt och kvinnligt? Vem vet


4 kommentarer:

Siita sa...

Håller med om att det är trevligare att handla med döttrar än med gubbar. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Att shoppa med män är ingen hit! Energi tog slut igår,så tyvärr! Morgonkram

Anonym sa...

Mors,,där har du nog rätt,vid ett av våra köpcentra så ser jag ofta tanten gå in på City Gross,medan gubben raskt stegar mot Jula...
Här har solen kikat fram,hoppas den visar sig resten av dagen..Haé Kram.

Petra sa...

Långa fikastunder är inte fel ;)
Visst vill man gå och strosa om man ska kika i affärer.

Kram