onsdag 18 juli 2012

Yksi kaksi kolme

Jag kan stoltsera med att ha läst en del språk. (Förutom Engelska även Franska , Tyska och Spanska)
Tyvärr har jag tappat bort mycket av mina kunskaper.
Men Finska är ett mysterium för mig. Och även för min käre make. 
Men ändå så envisas han med att lyssna på de Finska nyheterna på radion i bilen. Nu skrattar säkert barnen. De  vet precis hur det är när de vill byta kanal.

Nu för tiden så slår jag dövörat till och tänker inte ens på att det snackas ngt språk som är rappakalja för mig.



3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Här står radion på för det mesta och det är en vanlig fråga till gubben när han lärde sig finska...fast då brukar han stänga av. Kramiz

Maria sa...

Rolig gubbe du har!

Ama de casa sa...

Hahaha! Varför vill han lyssna på finska nyheterna? Eller det kanske är så att han sitter i andra tankar och inte lyssnar alls?
:-)