lördag 18 augusti 2012

Baksidan

När jag i vintras fick ont i min höft ordinerades jag att äta Diklofenak tills det gick över. enligt läkaren skulle smärtan försvinna av sig själv och jag fick utskrivet tabletter med dubbel styrka mot de som man kan köpa receptfritt.
De hjälper bra men helt smärtfri blir jag inte. Och eftersom jag inte är ngn tablettfreak tar jag bara när det är som djävligast. 
Oftast tar jag också en tablett innan träning.
Nu kommer det rön om att idrottare använder alldeles för mycket piller. och att de inte är helt ofarliga.
Plus att läkningen tar längre tid.
Svenska OS-läkaren förespråkar Alvedon eller Panodil i stället. Tabletter jag inte får äta pga de inte går ihop med mina Glivec-tabletter. 
Frågan är. Ont eller chansa på att jag inte får ngr biverkningar av Diklofenaken.



DN  SvD   GP    DN SR


3 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon!Jag är inte heller någon tablettfreak.Tål inte alla mediciner.Finns det inget annat du kan göra för att få hjälp?... Jag tyckte att jag var värd hämtmat! Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

hej
Min åsikt i sådana här frågor är att man ska lyssna på sin kropp. Smärta är när kroppen signalerar till dig. jag tränade styrketräning när jag vara yngre 4 dagar i veckan, men jag lyssnade alltid på min kropp. Har man ont kan man ändra övning eller i värsta fall hålla upp några dagar. de som inte gjorde det fick mer långvariga problem. jag tror att det ofta är så att man riskerar mer långvariga problem, eller t om permanenta skador om man inte vilar när man ska.
Man har bara en kropp och den ska man dras med ända in i ålderdomen. den ska man vara rädd om.

Siita sa...

Lyssna på kroppen o ta dina tabletter som nu om du mår bra av dom. Kram