torsdag 1 november 2012

Bacillskräck.

Våra bankkort kan vara fulla av avföringsbakterier.
Orsak är att folk är dåliga på att tvätta sig.

Så har det väl alltid varit? Och inte bara bankkorten är fulla av bakterier och andra otrevligheter.

Kundvagnar, scannrar, handtag etc. är fulla.

Tänk bara tanken på att toahandtaget är blött och det inte finns något handfat inne på toan. Huuuu!

För min del så tar jag alltid i toahandtaget med en bit papper.

Men det gamla ordspråket "Lite skit rensar magen" stämmer kanske väl in.

Kontanten har gjort det lätt för oss. Stäng automaterna så blir vi utan både pengar och baciller.

AB    DN  SvD

2 kommentarer:

Siita sa...

Ja du toan är nog det snuskigaste stället. Kram

Ama de casa sa...

Jag blir bara mer och mer lik min svärmor. Jag "fnös" lite åt henne när jag var yngre, för att hon var så bacillrädd. Men nu. Jag tvättar händerna direkt jag kommit hem, och om jag måste gå på toa ute, då är det papper både för att stänga av kranen och öppna dörren...
:-)