måndag 30 juni 2014

Backe upp och backe ner

Kuperad terräng är bara förnamnet i närheten av oss.
Dryga 7 km i backarna runt om tar musten ur en.
Men vad gör man inte för lite svamp.


Lite är faktiskt rätta ordet.
Nu återstår det tråkiga arbetet.
Rensning av det gula guldet.
I min frys finns minst 10 paket kantareller från förra året så jag borde inte stå i för att hämta hem mer.
Men själva plockningen är det roliga.
Och släkten brukar inte tacka nej till att få lite svamp då och då.

( Det är vid dessa långpromenader jag känner av mina dåliga blodvärden.)




5 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Jag har också hittat. Dom är lite tidiga i år.

yvonne sa...

Jag har inte varit ute och plockat svamp än....Svar:Då passar den ju bra i badrummet :-) Kram!

Anonym sa...

Jaha det är du som har solen,,den har jag inte sett röken av på några dagar,,just nu ser jag en regnsjuk grå himmel.Mina svampställen har skogsbolaget raderat ut totalt,dom har bara lämnat en liten kant där det kanske kommer lite trattisar till hösten..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Åh vad gott med kantareller! Jag förstår inte att du kan ha så mycket kvar i frysen...
:-)

Veiken sa...

Det är inte fy skam med en kantarellmacka..... mums. Det är klart att förråden måste fyllas på, Ingen vet om skogens gula guld finns nästa år! :) Kram