torsdag 9 februari 2012

Ingen rädder för sprutor här

Jag ringde till min läkare på hennes telefontid i morse.
Kom klockan 10:00 blev svaret.

Jag fick en liten kortisonspruta i höften.
Men innan försökte denna kvinna lugna mig med att det inte var så farligt med sprutan.
Stick du bara blev mitt svar.

Herre Gud vad tror hon jag får för behandling för min Leukemi.
Tur som väl är har jag aldrig haft några problem med sprutor.
Den enda som jag tycker är obehagligt är väl när de ska ta benmärgsprov.
De flesta tar visst lugnande innan och en del blir tom nedsövda.
Men det gör bara jäkligt ont en stund och efteråt känns det inte alls.
Det är bättre att stå ut och kunna ta bilen från sjukhuset.

Tillbaka till sprutan idag.
Den kändes inte alls.

5 kommentarer:

Tomtan sa...

Hoppas den hjälper!

ansepanse sa...

hoppas att det blir bra i höften efter den sprutan
Sv: jag ringde ögonkliniken på lasarettet och de kanske har det annorlunda än vårdcentralerna
kramar

Veiken sa...

Jag är inte rädd för sprutor - om jag slipper titta! :)
Knäppt, men sant. Hoppas din spruta i höften gör nytta! Kram

Siita sa...

När jag fått cortisonsprutor så har dom inte tagit om det inte gjort ont. Kram

Sand mellan tårna sa...

Jag är inte spruträdd men däremot min karl. Han dör hellre än tar en spruta. Mespropp;)
God morgon!