lördag 25 februari 2012

Ont krut förgås inte så lätt.

Än så länge är det främst i Stockholm och Göteborg som de flesta insjuknat.

Här i familjen är det bara jag som vaccinerat mig. 
Det hade jag kanske inte gjort om jag inte blivit beordrad av min läkare.
Och om det i år också var en dos Svininfluensavaccin i dosen vet jag inte.
Mycket snack om detta just nu.
Och jag kan förstå om så många blivit sjuka efteråt.
Och när man ser att studier visar att den inte har haft ngn effekt på antalet döda kan man börja undra.

Leukemin ska visst göra mig infektionskänslig. 
Men jag är som sagt inte sjuk så ofta.

Tvärt om. jag är friskheten personifierad. (ta i trä).
Och det är övriga familjen också. 
Men om de nu blir sjuka lovar jag på heder och samvete att pyssla om dem.



7 kommentarer:

Siita sa...

Ja dom har tur som har dej. Här hostar o snorar jag, gubben är bättre. Kram

Nina sa...

Det känns som om jag har missat influensan, tack ° lov :) frisk som en nötkärna já mé :D

Yvonne sa...

Lycklig du som slupit influensan.Vet du inte att en klok kvinna skriver sina löften med blyerts?.Har dina blommor också kommit upp??

Viktkamp sa...

jag vaccinerade mig men ändå låg jag förra veckan och är inte bra än =/

veiken sa...

Heder och samvete - det låter allvarligt. Jag tror att du skulle göra det oavsett. :) Kram

Paulahelenas sa...

Hittade dej då jag surfade runt:)
Jag har ej heller haft influensan! Har ju reumatism , så jag har vaccinerat mej också. Resten av familjen har varit sjuka....friska nu:)

Kramizar

Sand mellan tårna sa...

Läste att det är många som insjuknat. Skönt att vara vaccinerad då. Själv är jag det inte och har klarat mig i alla år sen så finns inte den influensan här men det finns nåt liknande som kommer varje år.